یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

دوره آموزش طراحي لباس

۲۵ بازديد

دوره آموزش طراحي لباس

 

آموزش طراحي لباس ، طراحي مد لباس شكلي از هنر است كه به ساخت لباس و اكسسوري هاي (لوازم جانبي) ديگر اختصاص دارد. داشتن ايده و ايجاد خلاقيت، يكي از مهم ترين ابزار بخش هنري است كه سبب طراحي يك لباس جديد مي شود. در دنياي مد، طرح هاي جديد، قبل از برش و دوختن به شكل طرح هاي دستي (طرح هاي اوليه) ارائه مي شوند. ابتدا يك الگو از شكل كلي مدل را به عنوان پايه طرح بكشيد، بسياري از طراحان مد، صدها الگو را تمرين مي كنند تا بتوانند موقعيت مورد نظرشان را خلق كنند.

آموزش طراحي لباس لازم نيست كه يك چهره واقع گرايانه را ترسيم كنيد، اما ارائه دادن يك نقاشي سفيد براي نمايش دادن تصاوير انواع لباس، دامن، بلوز، اكسسوري و ساير خلاقيت هاي شما ضروري است. اضافه كردن جزئياتي مانند رنگ، چين هاي لباس، درزها و دكمه ها به زنده شدن ايده هاي شما كمك مي كنند و طرح اوليه شما را به واقعيت تبديل مي كنند.

 

بيشتر بخوانيد: براي طراحي لباس از كجا شروع كنم؟

 

طراحي مد لباس

آغاز طراحي مد لباس

1. طراحي خود را شروع كنيد

آموزش طراحي لباس  مواد مورد نياز خود را براي طراحي مد لباس تهيه كنيد. يك مداد سربي سفت و خشك را انتخاب كنيد. مداد H بهترين گزينه در طراحي است، چرا كه اين مداد بسيار كم رنگ و سبك است و قابليت پاك شوندگي بسيار بالايي دارد و مي توان با آن علامت هاي ناقص و اشتباه را هنگام طراحي به آساني پاك كرد. علت ديگري كه اين مداد ها طرفداران زيادي دارند اين است كه آن ها را با مواد خاصي مي سازند و اين ويژگي آن ها را براي مواردي مانند طراحي پركاربرد مي كند، چرا كه هنگام طراحي كاغذ را سوراخ نمي كنند، باعث فرورفتگي در كاغذ نمي شوند، هيچ ردي روي آن باقي نمي گذارند و كاغذ را خراب نمي كنند. اين ويژگي به خصوص هنگام اضافه كردن رنگ به تصوير به خوبي حس مي شود. يك پاك كن با كيفيت و كاغذ ضخيم از جمله وسايل ضروري طراحان حرفه اي است، پس اگر مي خواهيد طراحي شما حرفه اي به نظر برسد، از اين وسايل نيز غافل نشويد.

https://www.shopmode.fashion/

كلاس طراحي لباس ،اگر شما مداد مناسبي در دسترس نداريد، مي توانيد با يك مداد شماره 2 طرحتان را بكشيد؛ فقط توجه داشته باشيد كه به جاي فشار دادن زياد مداد روي كاغذ، علائم سطحي و سبكي را ايجاد كنيد. با فشار زياد قلم روي كاغذ به هيچ عنوان توصيه نمي شود، چرا كه در صورت خطا نمي توانيد علائم كشيده شده را به خوبي پاك كنيد. همچنين براي نشان دادن طرح هاي لباس خود به وسايل رنگي مانند جوهر و يا رنگ ها نيز نياز داريد.

 

مد لباس

طراحي مد لباس

2. به ژست هاي مختلف الگو در طراحي مد لباس توجه كنيد

كلاس طراحي لباس  به ژست هاي مختلف الگو خود فكر كنيد و بهترين تصميم را بگيريد. مدل طراحي شما توسط الگو بايد طوري رسم شود تا طرحتان را به بهترين شكل ممكن نشان دهد و طراحي شما را خاص و حرفه اي جلوه دهد. مي توانيد مدل راه رفتن، نشستن، خم شدن و يا حالت هاي ديگر را طوري طراحي كنيد تا تمام قسمت هاي مدلتان به خوبي نمايش داده شود. الگوهاي مختلف را تمرين و امتحان كنيد، بايد ژست هاي مختلف را در حالت هاي مختلف براي لباس ها و سنين مختلف در نظر بگيريد. به عنوان يك فرد مبتدي ممكن است بخواهيد با رايج ترين ژست ها طرحتان را شروع كنيد. يكي از اين طرح هاي ساده، يك مدلي را نشان مي دهد كه روي سكوي نمايش مدل ها، ايستاده و يا در حال حركت است. اين يكي از ساده ترين الگوها است كه به شما اين امكان را مي دهد تا جزئيات و تمام زواياي طرحتان را به بهترين نحو نشان دهيد.

 

كلاس طراحي لباس  از آن جايي كه مي خواهيد طراحي مد لباس خود را طوري نمايش دهيد تا حرفه اي و جذاب به نظر برسند، بسيار اهميت دارد كه الگوها را دقيق، متناسب و به طرز ماهرانه اي ترسيم كنيد تا مانند طراحان حرفه اي به نظر برسيد و بتوانيد مدل خود را به وضوح به نمايش بگذاريد. همان طور كه پيش از اين نيز اشاره شد بسياري از طراحان براي به دست آوردن مهارت كافي و تكميل توانايي خود بارها و بارها تمرين مي كنند، پس شماهم نبايد با چند بار تمرين كردن دلسرد شويد، آنقدر تمرين كنيد تا مهارت لازم را پيدا كنيد.

 

طراحي مد لباس

3. روش هاي مختلف براي ايجاد الگو در طراحي مد لباس

كلاس طراحي لباس  روش هاي متفاوتي را براي ايجاد الگوها در نظر بگيريد. خيلي خوب و حرفه اي است كه الگو مدل ها را خودتان بكشيد، چرا كه اين امكان را به شما مي دهد تا يك مدل را با نسبت هاي دقيق مورد دلخواه خود طراحي كنيد، اما اگر مي خواهيد اين مرحله از كار را خودتان انجام ندهيد، ميانبرهايي وجود دارد تا مستقيم به الگو هاي لباس دسترسي پيدا كنيد.

 

شما مي توانيد الگو را به صورت آنلاين دانلود كنيد، جايي كه الگوهاي مختلف در طيف وسيعي از اشكال و اندازه ها وجود دارند، براي مثال مي توانيد يك الگو به شكل يك كودك، يك مرد، يك زن ريزه اندام و يا … را دانلود كنيد.

 

آموزش طراحي لباس و يا مي توانيد با كپي كردن طرح كلي يك مدل از آگهي مجله و يا تصاوير ديگر، يك الگو درست كنيد. كافي است يك تكه كاغذ رديابي (كاغذ پوستي- نوعي كاغذ براي كشيدن الگو) را روي مدلي كه دوست داريد قرار دهيد و به آرامي يك طرح كلي ايجاد كنيد.

 

رسم يك الگو در طراحي مد لباس

1. ترسيم خط تراز

آموزش طراحي لباس خط تراز (تعادل) را رسم كنيد. اين اولين خط در طرح شماست و بايد در رسم آن دقت كنيد، خط تراز مركز ثقل مدل شما را نشان مي دهد. آن را از بالاي سر تا نوك انگشتتان، در امتداد ستون فقرات خود بكشيد. حال براي نشان دادن سر، يك بيضي بكشيد. اين پايه و اساس الگو شماست و از اين طريق مي توان يك نقشه دقيق و متناسب را طراحي كرد. شما مي توانيد الگو را به عنوان اسكلت مدل فرض كنيد. در نتيجه طرح اصلي خود را خلق كنيد و در مورد آنچه مي خواهيد ايجاد كنيد فكر كنيد.

 

خط تعادل بايد يك خط عمودي مستقيم باشيد، حتي اگر مي خواهيد مدل در موقعيتي به جايي تكيه داده باشد. به عنوان مثال اگر مي خواهيد مدلي طراحي كنيد كه كمي به سمت چپ متمايل شده است، باز هم بايد يك خط تعادل مستقيم و عمودي در وسط صفحه رسم كنيد، به اين صورت كه خط بايد از بالاي سر مدل تا زميني كه روي آن قرار دارد گسترش يابد.

 

دوره طراحي لباس توجه داشته باشيد كه هنگام طراحي لباس ، لازم نيست كه به خلق يك مدل متناسب بپردازيد؛ چرا كه اين لباس است كه به نمايش گذاشته مي شود و مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد، بنابراين مهارت شما در طراحي چهره اهميتي ندارد. در مورد ايجاد يك مدل دقيق و بي نقص و اضافه كردن جزئيات به چهره مدل خود بيش از حد نگران نباشيد و روي مسائل مهم تمركز كنيد تا بتوانيد در نهايت لباسي زيبا و جذاب را به نمايش بگذاريد.

 

طراحي مد لباس

2. ابتدا از طراحي لگن شروع كنيد

آموزشگاه طراحي لباس ابتدا طراحي ناحيه لگن را شروع كنيد. در زير وسط خط تعادل، دقيقا جايي كه لگن به طور طبيعي روي بدن قرار مي گيرد، مربعي با اضلاع مساوي رسم كنيد. اندازه مربع را با توجه به گسترده بودن مدل خود انتخاب كنيد. يك مدل لاغرتر از مربع كوچكتري نسبت به يك مدل بزرگتر برخوردار است.

 

ابتدا ژست مورد نظر خود را انتخاب كنيد و بر اساس طرحتان، مربع لگن را به سمت چپ و يا راست متمايل كنيد. به عنوان مثال اگر مي خواهيد مدلتان به سمت چپ متمايل باشد، بايد مربع لگن را كمي به سمت چپ بچرخانيد و اگر مي خواهيد يك مدل ايستاده معمولي داشته باشيد، كافي است مربع را بدون هيچ زاويه كجي و به صورت قائم رسم كنيد.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.